سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است

جلسه فوق‌العاده شورای حکام درباره تجاوز اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران

جلسه فوق‌العاده شورای حکام درباره تجاوز اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران جلسه فوق‌العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ایران آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 16
کد خبر: ۲۸۰۹۸۷
جلسه فوق‌العاده شورای حکام درباره تجاوز اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران

به گزارش راهبرد معاصر، جلسه فوق‌العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در وین به درخواست ایران، روسیه، ونزوئلا و چین آغاز شده و قرار است درباره حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ایران گفت‌و‌گو کند.

حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی که نقض آشکار منشور سازمان ملل بود، از سحرگاه ۲۳ خرداد آغاز شد. طی این حملات، تاسیسات نظامی، هسته‌ای و مناطق مسکونی هدف قرار گرفته و منجر به شهادت شماری از فرماندهان نظامی عالی‌رتبه، دانشمندان هسته‌ای و شهروندان نظامی و غیرنظامی ایرانی شد.

طی روز‌های اخیر، تاسیسات هسته‌ای کشور از جمله سایت‌های غنی‌سازی نطنز و فردو، مجموعه هسته‌ای اصفهان و اب سنگین خنداب (اراک) بار‌ها از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با حملات اخیر به سایت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید کرد که در هیچ کدام از تاسیسات هسته‌ای به حمدالله تلفات نداشته‌ایم.

دفاع کوبنده ایران در برابر این تجاوزگری طی عملیات «وعده صادق ۳» نیرو‌های مسلح ایران ادامه دارد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه گذشته در نشست شورای حکام و در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای و فعال ایران گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف حمله قرار گیرند، صرف‌نظر از زمینه یا شرایط، زیرا این اقدام می‌تواند به ضرر مردم و محیط‌زیست باشد. چنین حملاتی پیامد‌های جدی برای ایمنی، امنیت و نظارت‌های هسته‌ای، و همچنین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارد./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار